Meizu 16X video review: checkmate to competitors?

20.09.2018 27967 25

Just yesterday, the Meizu presentation died down, the main character of which was Meizu 16X , and he is already in the Andro-news studio. It is not perceived as something revolutionary and something out of the ordinary. But this is a serious contender for the title of the best Chinese mid-range smartphone this year. And with this model, Meizu is getting closer to regaining its role as a manufacturer of really cool smartphones with a decent price-quality ratio. We applaud Meizu for the work done and delve into what has changed with the smartphone compared to the flagship Meizu 16th, except for the appearance of the Latin letter X and whether it has become a phenomenon on the market.

Meizu 16X video review: checkmate to competitors? – фото 1

This is a really good smartphone, it fully pays off every dollar invested in it and the company did not disgrace, did not make miscalculations like installing a MediaTek chip, a classic screen with an aspect ratio of 16:9 and did not chase fashion with a “monobrow”. The new product has it all - it is an attractive, technological and productive device, the capabilities of which will be enough for most users. With the advent of the 18:9 AMOLED panel, the company cannot be reproached for the backwardness of the display, the aluminum body makes it look modern and practical, and in terms of photos, the Meizu 16X can reasonably claim to be the best camera phone in its price segment. In fact, there are no frankly weak points here. This is a high-quality, thoughtful and modern smartphone. Now this is one of the nice smartphones that Meizu has created. The company has made a serious bet in the market - and it should play. You will learn about the reasons that formed the basis of our conclusion by looking at the review.

Author: Ирина Кошелева Publication date: 20.09.2018

Comments

Total comments: 25
 
 
doma Fr 0
Ребята,скучаю,пишите мне - 7sex.site/Angel69
31.10.2018 05:38
Reply
Макс 0
Блин ну очень интересный аппарат !ну хотелось бы сравнить камеры с самсунг А 7 2018 !
14.10.2018 12:03
Reply
Nick 0
интересно aptx и цап как и 16ом или нет?
22.09.2018 19:31
Reply
Darom 0
Самому интересно, мечусь между 16th и 16х
23.09.2018 14:53
Reply
Андрей Дмуховский 0
хороший смарт
22.09.2018 00:04
Reply
Алексей Арт 0
Вот если бы компания потдерживала свои смартфоны обновлениями и своевременными, а не спустя год про него компания забыла.
Я обладаю Meizu pro 5, хороший телефон, но обновлялся 2 раза. В тоже время самсунги с таким же железом обновляются до сих пор.
21.09.2018 11:50
Reply
Вячеслав Скляр 0
И какова цена у этих нагибателей?
21.09.2018 10:57
Reply
Сергей 0
Не будь образцом лени и тупости. Поищи на сайте статью о презентации и там есть цены.
21.09.2018 11:43
Reply
Igor “Barlacuda” Ivanov 0
Шах и мат? Кому? В лучших традициях яблок молчат про батарейку, к примеру. Дизайн - спорный вопрос. nfc нынче важная и удобная штука.
А! Я понял! Платёжка от Мейзу пришла ))))
21.09.2018 09:23
Reply
Игорь 0
Идиот? Кто сказал, что молчат про батарейку? Компания объявила 3100 мФч. Ты тут с молчанием Apple каким боком связываешь? NFC однозначно не для всех и только из-за его отсутствия списывать смартфон — глупо. Есть много тех, кому эта фича бесполезная. И если ты продажный, по себе не суди других. Больше знаний, эрудиции и такта, может тогда ты не так глупо будешь выглядеть со своими умозаключениями
21.09.2018 09:51
Reply
Фёдор 0
Смарт годный, но без nfc он также не для всех. Я лично не смогу пользоваться таким смартом, для меня отсутсвие nfc равносильно отсутсвию wifi
21.09.2018 10:44
Reply
Михаил Новичков 0
пффф, опять не переплюнули poptel, и по дизайну, и по практичности, имхо!
21.09.2018 07:57
Reply
Anton Razdobara 0
Белая керамика божественна
21.09.2018 05:12
Reply
гнойный шакал 0
шах и мат конкурентам ставит poptel . со своими защищенниками
21.09.2018 00:34
Reply
Mr. Samsung 0
гнойный шакал, в очко его себе засунь
21.09.2018 06:39
Reply
DisCach Project 0
гнойный шакал, да косу вообще нужны эти защищённики с их каловым дизайном?
21.09.2018 07:44
Reply
Николай Беляев 0
DisCach Project, Убого мыслишь, раз тебе не нужен, значит по твоему и всем остальным тоже.
21.09.2018 09:06
Reply